زمان جاری : دوشنبه 14 خرداد 1403 - 7:23 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آیا میدانید؟ ایا میدانید :






تعداد بازدید 112
نویسنده پیام
amirkhadem آفلاین



ارسال‌ها : 73
عضویت: 18 /5 /1391
محل زندگی: تهران
سن: 31
شناسه یاهو: amirkhadem59@yahoo.com
تشکرها : 8
تشکر شده : 37
خبرنگار،با تو هستم؛روزت مبارک
سلام.بنده زیاد از رویکرد و توع فعالیت این سایت اطلاع چندانی ندارم.لذا اگر مطلبی از بنده به اشتباه در تایپکی غیر مجاز قرار میگیرد ،لطفا طبق قوانین سایت با بنده برخورد کنید و آنها را اصلاح کنید.

با کمی اخیر اما با احترام کامل....


وقتي کلمه خبرنگار به گوشمان مي رسد،بي اختيار ياد کسي که يک ميکروفون را در مقابل دهان يک شخصي ديگر گرفته و حال انجام مصاحبه هست،مي افتيم و يا اينکه يک واکمن و چند برگ کاغذ سفيد و يک خودکار بر روي يک ميزگذاشته شده و يک نفر دارد از صحبتهاي شخص ديگري يادداشت برداري مي کند.

منتهی در چند سال اخير نقش خبرنگاران بسيار متنوع تر شده که بعضا به گوش مي رسد خبرنگاراني در نقش دلال و يا شغلهاي ديگر هم در مي آيند و از شغل شريف خود سوء استفاده مي کنند. به بهانه روز خبرنگار مي خواهم نقش مهم اين قشر زحمت کش و روشن فکر جامعه در ورزش بنويسم. بله خبرنگاران شريف ايراني رايط ميان مردم و مسئولان وورزشکاران هستند.چون بيشترما ورزش دوستان و ورزشکاران باخبرنگاران ورزشي سروکار داريم بيشتربه اين نوع از قشر خبرنگاران مي پردازيم.خبرنگاران ورزشي بيشتر سعي مي کنند؛با تهيه اخباروتصوير وبرداري از رويدادهاي ورزشي و به تهيه خبرهاي از حواشي و اتفاقاتي که دررشته هاي مختلف ورزشي بوجود مي آيد،مردم را در چند و چون موضوعات مختلف ورزشي قرار دهند.در حقيقت خبرنگاران رابطين امين مردم با ورزشکاران و مجموع عوامل و مديران رشته هاي مختلف ورزشي هستند. خبرنگاراني که حامل خبرهاي خوب براي مردم هستند و صد البته بعضا خبرهاي بدي به ورزش دوستان و يا کلا مخاطبين خود مي دهند که بعضا شنونده و يا بيننده اين جور اخبار آرزو مي کنند از برخي از خبرهاي که به اطلاع عموم مي رسانند مطلع نشوند! مثل اين خبري که درعرض چند دقيقه در کل ايران مخابره شد:                     "" دقايقي پيش ناصر حجازي به ديار باقي شتافت""
اما تا بوده قانون کار خبرنگاران همين بوده ونمي توان ايرادي از آنان  گرفت.خبرنگاران را حالا مي شود از روزنامه نگاران و يا ..... ديگر عوامل  خبري مجزا دانست و قشر آنان داراي چندين شاخه ديگر شده و هر کدام از آنها  را ديگر خبرنگار نمي توان ناميد. خلاصه خبرنگاران مانند مربيان تيمهاي  ورزشي به حساب مي آيند و مانند مرغهاي که چه در عزا و چه در عروسي سرشان رامي برند دو سر سوخت هستند!اما با يک تفاوت که وقتي خبري را نقل قول مي  کنند،اگر بر مذاق کسي خوش نيايد، محکوم ميشوند و آخر سر آنان رامسئول همه  ناکامي ها و مشکلاتي که برايشان پيش آمده مي دانند!البته در بين اين اقشار  زحمت کش که جزء افراد معمولي جامعه مي باشند و فقط به صرف اينکه با اشخاص  معروف و مشهور سر و کار دارند،يک مقدار بيشتر مي توانند در قشر پر درآمد  کشور رفت و آمد کنند وبه قولي فقط بعضي مسائل را ببينند و بيشتر از ما مردم  عادي که زياد با ورزشکاران به اصطلاح محبوب ودوست داشتي مان نزديکي و رفت  وآمدهاي نداريم،حسرت بخورند وخودشان را با آنها مقايسه کنند.همين نزديکي و  ارتباط داشتن با قشر مرفه و روبه بالاي جامعه مي باشد که بعضا باعث آن  ميشود برخي از اين عزيزان پاي خود را کج بگذارند و در نهايت به آنها لقب  دلال يا کار چاق نيز بدهند. شغل خبرنگاري را ميشود اينگونه معرفي کرد؛شغلي  است،که تويش خودشان را کشته وبيرونش مردمرا! مردم فکر ميکنند خبرنگاران  بخاطر ارتباطاتي که با ورزشکاران محبوب و مشهورشان دارند،پس خودشان هم بعضا  در همان حد هستند و يا در آمدشان با ورزشکاران به يک اندازه مي باشد!در  حالي که اينگونه نيست و اين جنبه معروف""بيرونش مردم را کشته است ""مي  باشد! در هرحال به بهانه روزخبرنگار،اين روز را به  تمام خبرنگاران شريف و زحمت کش ايران تبريک عرض مي کنم .http://amirkhadem.loxblog.com/post.php?p=655









امضای کاربر :
اگر یادتان بود و باران گرفت،دعایی به حال بیابان کنید.




بزرگترین پیروزی
چهارشنبه 18 مرداد 1391 - 05:38
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از amirkhadem به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: admin &
amirkhadem آفلاین




ارسال‌ها : 73
عضویت: 18 /5 /1391
محل زندگی: تهران
سن: 31
شناسه یاهو: amirkhadem59@yahoo.com
تشکرها : 8
تشکر شده : 37

پاسخ : 1 RE عیدتان مبارک

نـو کنید جـامه را،پـاک کنید خـانه را،گل بدهید زوجـه را،عیـد سعیـد میرسـد

هوش کنید مست را،آب زنید دست را،سجده کنید هست را،عید سعید میرسـد

سیـر کنید گشنه را،آب دهید تشنه را،دور کنید غصه را،عیــد سعیـد میـرسد

عفــو کنیـد بنـده را،ارج نهیـد زنده را،یـاد کنیـد رفتـه را،عیـد سعیـد میرسـد


پیشاپیش عید سعید فطر مبارک




امضای کاربر :
اگر یادتان بود و باران گرفت،دعایی به حال بیابان کنید.




بزرگترین پیروزی
شنبه 28 مرداد 1391 - 22:15
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | خبرنگار،با تو هستم؛روزت مبارک | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS